Een bijzondere bijeenkomst op 2de Pinksterdag

27 augustus 2021 0

Het zal niemand ontgaan zijn dat 7 mei het conflict in het Midden-Oosten een weerzinwekkend niveau heeft bereikt.

Op de laatste vrijdag van de Ramadan roept een groep radicale Palestijnen op tot geweld tegen de Israëlische politie op de Tempelberg in Jeruzalem, dat dusdanig geëscaleerd is dat optreden van politie genoodzaakt was. Hierop besloot terreurorganisatie Hamas meer dan 1000 raketaanvallen uit te oefenen op meerdere Israëlische steden en dorpen, waarvan Ashkelon en Sderot de meeste raketinslagen te verwerken kreeg.

Nadat de Israëlische luchtmacht werd ingezet welke gericht hebben gevuurd op Hamas doelwitten, is de globale media talloze onwaarheden gaan verkondigen wat wereldwijd resulteerde in massale haat naar het Joodse volk. De Urker bevolking heeft hierop volgend zijn steun en betrokkenheid getoond door de straten van ons mooie vissersdorp te vullen met de Israëlische vlag, waaronder ook het Urker gemeentehuis de vlag vol glorie liet wapperen dankzij de motie die de Urker fractie van de PVV indiende om steun te betuigen aan het volk van Israël.

Dit heeft bij de Joodse gemeenschap wereldwijd veel emoties teweeg gebracht dat op de 2de Pinksterdag, waarmee de uitstorting van de Heilige Geest wordt herdacht, een leuk gezelschap Joodse mensen bepakt met traditionele lekkernijen onze Urker gemeenschap kwamen bedanken voor onze steun en solidariteit.

Wij als fractie zijn op bezoek geweest op de locatie van Waypoint Urk en hebben kennis gemaakt met de mensen en mogen luisteren naar een bemoedigend spreker van het gezelschap. Wij voelen ons dankbaar als lokale PVV fractie dat we hebben bijgedragen aan de solidariteit en steunen onze naasten in Israël in deze sombere tijd.